Garantie & retourneren
Verkeerde levering? Defect bij aankomst? Hebben wij iets verkeerd ingepakt of komt er iets kapot aan? Stuur ons dan eerst een e-mail naar info@alloverpiercings.nl en wacht met het terugsturen van de artikelen totdat je reactie van ons heb gekregen.
Wil je iets retourneren? Hou dan je ordernummer bij de hand en neem eerst contact met ons op. Dat kan via:
Telefoon: 072-7370119
Whatsapp: 06-40494149
E-mail: info@alloverpiercings.nl
Garantie
Bij All Over Piercings heb je recht op garantie! Bij All Over Piercings heb je recht op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat onze artikelen moeten kunnen doen wat er naar alle redelijkheid van ze verwacht wordt. Wanneer er dus onverhoopt iets kapot gaat zonder dat je daar wat aan kan doen, dan kun je gebruik maken van dit recht op garantie. Je hoeft alleen maar de artikelen samen met een ingevuld retourformulier terug te sturen naar ons en wij zorgen voor de rest. Na ontvangst van je retourzending zorgen wij voor een passende oplossing. Indien er nog voldoende voorraad aanwezig is betekent dit vaak dat we je een vervangend artikel toesturen. Mocht dit niet het geval zijn, dan storten we het geld terug op je rekening.
Is er iets mis met een product en wil je weten of dit onder de garantie valt? Neem dan even contact met ons op, wij checken het graag voor je!
Retourneren
De bedenktijd
Bij All Over Piercings heb je 30 dagen bedenktijd. Zo heb je alle tijd om thuis op je gemaakt de artikelen te beoordelen. Binnen deze termijn heb je het recht om, zonder opgaaf van reden, de door jou bestelde artikelen aan ons te retourneren. Dit wordt ook wel het herroepingsrecht genoemd. Deze termijn gaat in op het moment dat je bestelling door jou (of een aangewezen derde persoon) in goede staat in bezit hebt gekregen. Deze termijn verstrijkt 30 dagen na het moment dat je bestelling ontvangen is, zoals hierboven genoemd. Neem voordat je je zending gaat retourneren, eerst even contact met ons op.
Let op: artikelen waarvan de verzegeling is verbroken kunnen niet geretourneerd worden!
Veel van onze artikelen worden verstuurd in een transparante sealverpakking (a.k.a. de verzegeling). Vanwege hygiënische redenen nemen we alleen artikelen retour die nog in hun ongeopende sealverpakking zitten. Zo kunnen wij garanderen dat alle artikelen helemaal nieuw zijn en ontvang je nooit een sieraad van ons dat al door iemand anders "gepast" is. Heb je de sealverpakking toch geopend? Dan kunnen wij je retourzending helaas niet in behandeling nemen. Gelukkig is onze sealverpakking transparant, zo kun je meteen zien of je artikel naar wens is zonder dat je de sealverpakking hoeft te openen.
Artikelen die niet in een sealverpakking verpakt zitten, mogen alleen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat geretourneerd worden. Je mag tijdens je bedenktijd het artikel bekijken net zoals je in een winkel zou doen. Mocht het artikel niet meer in winkelstaat zijn dan kunnen wij de waardevermindering, die kan oplopen tot 100%, bij je in rekening brengen.
Artikelen terugsturen
Neem contact op met onze klantenservice om je retour in werking te zetten. Wij voorzien je van alle informatie die je nodig hebt om de artikelen naar ons terug te sturen.
Retourkosten
De kosten voor het terugsturen van je retourzending zijn voor eigen rekening. Ook ben je zelf verantwoordelijk voor het verloop van de retourzending en de juiste aflevering ervan. Zorg er dus voor dat je je retourzending verpakt in een stevige, goed gesloten verpakking en dat alle nodige gegevens duidelijk en goed leesbaar bij je retourzending zitten. Mocht je retourzending incompleet, beschadigd of niet bij ons aankomen, dan kunnen wij je retour niet in behandeling nemen en kunnen wij ook geen terugbetaling in werking zetten.
Q: Ik heb mijn bestelling binnen de bovengenoemde termijn van 30 dagen teruggestuurd. Wat gebeurt er nu?
A: Wij handelen je retourzending meteen af zodra wij de artikelen ontvangen hebben. Je ontvangt van ons bericht wanneer je retourzending is afgehandeld en wij zorgen ervoor dat het geld terug geboekt wordt op dezelfde manier als je het aan ons betaald hebt. Heb je je bestelling bijvoorbeeld met Paypal betaald, dan storten wij het bedrag ook weer via Paypal terug. Mocht je vragen hebben over deze manier van terugboeken, neem dan even contact met ons op via info@alloverpiercings.nl of via telefoonnummer 072-7370119.
Q: Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?
A: We betalen het bedrag zo spoedig mogelijk terug, maar altijd binnen 14 dagen na ontbinding van je aankoopovereenkomst. Stuur je alle artikelen van je bestelling terug? Dan ontvang je het totale bedrag van je bestelling, inclusief eventuele verzendkosten terug.
Als consument binnen de EU kun je gebruik maken van het Europese Herroepingsrecht. Wil je gebruik maken van je herroepingsrecht? Dat kan op de volgende manier:
Eerst bellen of mailen
Neem even contact met ons op via info@alloverpiercings.nl of via 072-7370119 en geef aan dat je je bestelling wil terugsturen. Wij helpen je met de rest. Stuur na deze berichtgeving vervolgens alle artikelen binnen 14 dagen naar ons terug. We mogen wachten met het terugbetalen van je retourzending totdat de artikelen door ons ontvangen zijn, tenzij je in het bezit bent van een verzendbewijs (stuur ons in zo'n geval dan even een kopietje van het betreffende verzendbewijs).
Europees Modelformulier voor Herroeping
Vul het Europees Modelformulier voor Herroeping in, doe de artikelen in een stevige, passende en goed gesloten verpakking en stuur de artikelen naar ons terug. Wij gaan meteen met de je retourzending aan de slag nadat we deze hebben ontvangen! Het Europees Modelformulier voor Herroeping kun je hier downloaden.
De terugbetaling
Zodra wij je herroepingsmelding hebben ontvangen krijg je een mailtje van ons. We betalen je zo spoedig mogelijk het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug op de rekening waarmee je ook hebt afgerekend.